مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-13اقتصادي

سیاست تثبیت ارز، آغاز یک سیاست ضد تورمی است


سیاست های مربوط به تثبیت نرخ ارز، می تواند فشار تورمی در جامعه را مهار کند.

- مجیدرضا حریری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سیاست های بانک مرکزی در حوزه کاهش نرخ رشد نقدینگی و تثبیت نرخ ارز، سیاست هایی است که اگر تمام جوانب آن رعایت شود، بی تردید می تواند فشار و انتظارات تورمی را در جامعه کاهش داده و در کاهش نرخ تورم تأثیرگذار باشد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: البته باید تمامی جوانب امر در اجرای آن رعایت شود اما به نظر من باید اجازه داد این روند با ثبات تر شود تا پایان سال بتوانیم نتایج ملموس آن را احساس کنیم.

وی با بیان اینکه کالاهایی که با تحولات ارز ارتباط بالایی دارند، تورم ماهانه منفی را در تیرماه تجربه کرده اند، گفت: سیاست تثبیت ارز، آغاز یک سیاست ضد تورمی است که البته این مساله نیاز به ابزارهای دیگر هم دارد.

اگر بتوانیم ارز متقاضیان واقعی ارز را پاسخگو باشیم و سیاست های تثبیت ارز در یک بازه زمانی 6 ماهه به همین شکل حفظ و اجرا کنیم، مطمئناً می تواند منجر به کاهش تورم شود، چون در واقع بخش زیادی از تورم کشور ناشی از افزایش قیمت ارز است.

حریری با اشاره به رشد 43 درصدی صادرات نفت و افزایش صادرات غیرنفتی به بیش از 50 میلیارد دلار در سال 1401 اظهار داشت: معتقدم در شرایط کنونی، تورم می تواند حاصل دستکاری در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست تثبیت ارز، آغاز یک سیاست ضد تورمی است

سیاست تثبیت ارز، آغاز یک سیاست ضد تورمی است