مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 07:152023-07-25سياسي

گوشه ای از تاریخ شفاهی هیات های عزاداری کاشمر


امام حسین(ع) سمبل استقلال، اخلاص، توحید، اخلاق، شجاعت و در یک کلام همه خوبی هاست و واقعه عاشورا یک انقلاب، تحول و نهضت است.

- ایسنا/خراسان رضوی امام حسین(ع) سمبل استقلال، اخلاص، توحید، اخلاق، شجاعت و در یک کلام همه خوبی هاست و واقعه عاشورا یک انقلاب، تحول و نهضت است.

شیعیان نیز قرن هاست که داغدار شهادت مظلومانه آن حضرت و خاندان مطهرش هستند و به شکل های گوناگون عشق و ارادت خود را به نهضت حسینی نشان می دهند؛ در همین چارچوب آیین های عزاداری در جای جای میهن اسلامی با شیوه هایی خاص و باعظمت بسیار برگزار می شود؛ در شهر کاشمر نیز که به دلیل صبغه و سابقه مذهبی اش به نجف ثانی معروف است در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در ماههای محرم و صفر مراسم متنوع و متعددی برگزار می شود.

حضور دسته های عزاداری براساس برنامه ای تنظیم شده یکی از مراسمی که در دهه اول محرم در کاشمر برگزار می شود، حرکت رسمی و کلی دسته های سینه زنی از روز پنجم تا یازدهم ماه محرم است که این برنامه نیز بر اساس توافقی که از سالیان دور بین مسئولان و هیات های عزاداری از جمله 6 حسینیه قدیمی حیدری، علی اکبری، علی اصغری، مهدیه، حسینی و ابوالفضلی شکل گرفته است اجرا می شود و هر روز یکی از هیات های بزرگ شهرستان میزبان دیگر هیات ها بوده و عزاداران هم بر اساس برنامه ای که توسط نیرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوشه ای از تاریخ شفاهی هیات های عزاداری کاشمر

گوشه ای از تاریخ شفاهی هیات های عزاداری کاشمر