مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 14:302023-08-09بين الملل

تحرکات شبه نظامیان ترکیه با هدف سیطره بر مرزهای عراق با سوریه


یک رسانه سعودی به نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری از تحرکات شبه نظامیان وابسته به ترکیه با هدف سیطره بر مرزهای عراق و سوریه و مقابله با متحدان دولت سوریه در شرق سوریه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از منابع وابسته به مخالفان سوری از تحرکات شبه نظامیان وابسته به ترکیه در سوریه با هدف آنچه قطع مسیر تهران به بیروت و سیطره بر مرزهای سوریه و عراق خوانده شد، خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری در گزارشی مدعی شد که شبه نظامیان وابسته به ترکیه در سوریه، در حال ساماندهی نیروهای خود برای انتقال به پایگاه التنف برای مبارزه با متحدان دولت سوریه در شرق سوریه و قطع مسیر تهران به بیروت و نیز کنترل مرزهای سوریه با عراق هستند.

در این گزارش آمده است: این اقدام در حالی روی می دهد که نیروهای متحد دولت سوریه در فاصله چند ده متری مراکز گروه شبه نظامی موسوم به الجیش الوطنی ، وابسته به ترکیه، در حومه حلب، لاذقیه، حماه و حلب مستقر شده اند و آنها نمی توانندن که یک تیر هم به سمت آنها بدون اجازه اطلاعات ترکیه شلیک کنند.

الشرق الاوسط به نقل از منابع دیده بان حقوق بشر سوریه مدعی شده است که سرویس اطلاعات ترکیه بر فرآیند آزمایش پزشکی نیروها و آمادگی روحی و جسمی آنان پیش از انتقال به پایگاه التنف نظارت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات شبه نظامیان ترکیه با هدف سیطره بر مرزهای عراق با سوریه

تحرکات شبه نظامیان ترکیه با هدف سیطره بر مرزهای عراق با سوریه