مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 12:202023-08-13پزشكي

خلاقیت کودک را چگونه پرورش دهیم؟


یک دکترای تخصصی روانشناسی اعلام کرد: خلاقیت در مفهوم ساده به معنی آن چیزی است که نیست اما می تواند وجود داشته باشد، در این صورت با فکر کردن و اندیشیدن می توان همواره چیزهای جدیدی را ابداع کرد.

- ایسنا/همدان یک دکترای تخصصی روانشناسی اعلام کرد: خلاقیت در مفهوم ساده به معنی آن چیزی است که نیست اما می تواند وجود داشته باشد، در این صورت با فکر کردن و اندیشیدن می توان همواره چیزهای جدیدی را ابداع کرد.

دکتر احمد قره خانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خلاقیت در ذات کودکان است به شرط آن که شرایط و موقعیتی برای کودک فراهم شود که بتواند استعدادها و توانمندی های خود را شکوفا ساخته و فرصتی برای رشد و پرورش نیروی خلاقانه خود به دست آورد.

وی افزود: کودکان تخیلات، ایده ها، افکار و اندیشه های خود را به روش خاص خود بروز می دهند؛ به عنوان مثال نقاشی کردن، داستان گویی، بازی کردن، تهیه کاردستی و بسیاری از این نوع کارها همه مقدمه کسب تجربه برای بروز خلاقیت در کودکان است.

قره خانی خاطرنشان کرد: کتاب، بازی های گوناگون، لوازم و مواد خام اولیه و عروسک های نمایشی همگی می توانند انگیزه و عامل احیاء و زمینه ساز خلاقیت در کودکان باشند.

وی ادامه داد: خانواده بی تردید اثربخش ترین تأثیر را بر رشد خلاقیت می گذارد و اگر فرصت های لازم برای سؤال کردن، تجربه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلاقیت کودک را چگونه پرورش دهیم؟

خلاقیت کودک را چگونه پرورش دهیم؟