مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 23:552023-08-09سياسي

خاندان صفوی هویت ایرانی ها را احیا کردند


رییس انجمن مفاخر فرهنگی ایران گفت: خاندان صفوی در قرن هفتم و هشتم هجری با قدرت نمایی بی سابقه در ایران زمینه اعتلای هویت ایرانی و دینی را فراهم کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود شالویی عصر چهارشنبه در همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: در جنگ روایت های امروز تلاش جدی بر تخریب این هویت ها و اصالت هاست تا ایرانیان را فاقد سرمایه های تمدنی و تاریخی اصیل بدانند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ صفی الدین اردبیلی از چهره های درخشان عرصه عرفان و معنویت است که از دیار عالم پرور اردبیل رشد و نمو یافته و به نقطه تعالی رسیده است.

رییس انجمن مفاخر فرهنگی ایران گفت: تأثیری که خاندان صفوی در مسیر تحولی این کشور انجام داده اند از لحاظ گسترش فرهنگ تشیع و کمک به یکپارچگی ایران شاهکار ماندگار محسوب می شود که نسل های آینده باید از این مبانی الگو بگیرند.

شالویی نامگذاری چهارم مرداد را به نام شیخ صفی الدین اردبیلی یادآور شد و بیان کرد: مقام معظم رهبری از شیخ صفی الدین به عنوان عالم، عارف و مفسر توانمندی یاد کرده اند که هم تراز بزرگان جهان اسلام توانسته در تربیت و تعالی شاگردان متعدد نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: خاندان شیخ صفی الدین در کنار دعوت خلق برای بهره مندی از رحمت الهی همواره سعی می کردند تا طلب غفران و بخشش از گناهان را برای مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاندان صفوی هویت ایرانی ها را احیا کردند

خاندان صفوی هویت ایرانی ها را احیا کردند