مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 20:152023-07-29اقتصادي

برداشت مکانیزه برنج در 82 درصد اراضی شالیزاری گیلان


پیش بینی می شود در سال جاری شاهد برداشت مکانیزه در بیش از 195 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل 82 درصد باشیم.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می شود در سال جاری شاهد برداشت مکانیزه در بیش از 195 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل 82 درصد باشیم.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ظهور خوشه برنج در 85 درصد از اراضی شالیزاری استان گیلان هستیم، اظهار کرد: از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان، 202 هزار هکتار به مرحله خوشه دهی رسیده و برداشت موردی عمدتا در شهرستان های رودسر و املش و همچنین شهرستان های مرکز و غرب گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به بارش های اخیر در گیلان، از کشاورزان خواست با بازکردن خروجی کرت ها مراقب مزارع خود باشند و گفت: با افزایش همزمان دمای هوا و میزان رطوبت، احتمال شیوع بیماری بلاست در زمان خوشه دهی محصول برنج وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشاورزان می توانند برای پیشگیری از بیماری بلاست به دفاتر جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه و سموم و قارچکش های مورد نیاز را از مراکز مجاز دریافت کنند، ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری شاهد برداشت مکانیزه در بیش از 195 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل 82 درصد باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت مکانیزه برنج در 82 درصد اراضی شالیزاری گیلان

برداشت مکانیزه برنج در 82 درصد اراضی شالیزاری گیلان