مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 07:252023-08-16فرهنگي

حمام تاریخی مرزبانی بانه موزه مردم شناسی می شود


حمام تاریخی مرزبانی بانه که بیش از 80 سال قدمت دارد و در سال 1388 در فهرست آثار ملی ثبت شده است، براساس اصول معماری سنتی مرمت و به موزه مردم شناسی یا به حمام موزه تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، اگر تا چند ماه قبل از محله مرزبانی گه رک سه رو می گذشتیم فکر نمی کردیم که بنای چنین ارزشمندی در زیر انبوهی از زباله ها و گل ولای مدفن شده و خاطرات بسیاری از جوانان دهه 50 و 60 با آن گره خورده باشد.

حمام مرزبانی یکی از آثار تاریخی شهر بانه که به دلیل مختلف مورد بی توجهی مسوولین امر قرار گرفته بود بخشی از این بنای ارزشمند تاریخی تخریب و بخشی نیز زیر خروارها خاک مدفن شده و محلی برای کارتن خواب شده بود.

اکنون با تلاش مسوولین اعتباری برای مرمت و بازسازی این بنای دوره صفوی جذب شده و این گنجینه تاریخی از زیر خاک بیرون آمده که فضای بسیار دلنشین، خنک و آرامی دارد به طوری اگر وارد آن شوی دلت نمی خواهد بیرون بیایید.

حمام مرزبانی یکی از آثار تاریخی شهر بانه در کنار مسجد شیخ الاسلام و پشت پاساژ رسول پناه واقع است، این اثر تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول است که در سال 1317 توسط حاج محمد معمار و استاد محمدامین فتحی از معماران بنام در زمینی به مساحت 400 مترمربع ساخته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام تاریخی مرزبانی بانه موزه مردم شناسی می شود

حمام تاریخی مرزبانی بانه موزه مردم شناسی می شود