مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 08:352023-08-20اقتصادي

راه اندازی باغ پیوند متراکم عناب در خراسان جنوبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یک واحد باغ پیوند متراکم عناب در استان راه اندازی شده که اتفاقی خوب برای کیفیت بخشی و افزایش کمیت این محصول مزیت دارخراسان جنوبی ست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خوسف، مهدی جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در آیین شکرگذاری برداشت عناب در روستای معصوم آباد خوسف اظهارداشت: قصد بر این بود که امسال جشنواره عناب در استان برگزار شود اما با توجه به همزمانی با ماه محرم نتوانسته ایم این جشنواره را برگزار کنیم و امروز شاهد برگزاری آیین شکرگذاری این محصول مزیت دار خراسان جنوبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه محصول عناب صورت گرفته است یادآور شد: در حوزه تحقیقاتی کارهای خوبی در راستای این محصول شروع شده تا ارقام مختلف برای کیفیت بخشی بهتر این محصول معرفی و در حال حاضر نیز دو رقم سیوجان و ماژان معرفی و کارهای تحقیقات آن انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آوردن دو رقم عناب درشت از کشور چین به استان خبر داد و افزود: این عناب ها به دلیل درشت بودن قابلیت خشک شدن نداشته و به صورت تازه خوری باید مصرف شود.

جعفری اضافه کرد: یک واحد باغ پیوند متراکم عناب در استان راه اندازی شده که اتفاقی خوب برای کیفیت بخشی و افزایش کمیت این محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی باغ پیوند متراکم عناب در خراسان جنوبی

راه اندازی باغ پیوند متراکم عناب در خراسان جنوبی