مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:152023-08-01اقتصادي

کاهش تولید نفت عربستان به هدف نرسید


نظرسنجی رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک در ژوپیه، در پی اعمال کاهش داوطلبانه تولید از سوی عربستان سعودی و اختلال در عرضه نیجریه کاهش یافت اما کاهش داوطلبانه تولید ریاض کمتر از هدف اعلام شده بود.

- نظرسنجی رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک در ژوپیه، در پی اعمال کاهش داوطلبانه تولید از سوی عربستان سعودی و اختلال در عرضه نیجریه کاهش یافت اما کاهش داوطلبانه تولید ریاض کمتر از هدف اعلام شده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نظرسنجی ماهانه رویترز نشان داد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ژوییه، 27.

34 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که 840 هزار بشکه در روز نسبت به ژوئن کاهش داشت و پایین ترین میزان تولید از سپتامبر سال 2021 بود.

عربستان سعودی در ژوئن وعده داد، تولید نفت خود را در ژوییه، در راستای توافق اوپک پلاس که عرضه را تا سال 2024 محدود می کند، به میزان یک میلیون بشکه در روز بیشتر کاهش می دهد.

این کاهش تولید علاوه بر کاهش داوطلبانه تولید بود که پیش از آن، از سوی اقدام عربستان سعودی و چند عضو دیگر اوپک پلاس اعلام شده بود و به کاهش تولیدی که تحت توافق اواخر سال 2022 این گروه اعمال شده بود، افزود.

بر اساس نظرسنجی رویترز، افزایش تولید آنگولا و عراق به دلیل صادرات بیشتر، کاهش تولید اوپک را در ژوییه محدود کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تولید نفت عربستان به هدف نرسید

کاهش تولید نفت عربستان به هدف نرسید