مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 14:052023-08-09اقتصادي

مجلس زمان انتظار برای صاحبخانه شدن را تعیین کرد


نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در مصوبه ای سال انتظار برای خانه دار شدن را 12 سال تعیین کرد، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، محسن پیرهادی، با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت که کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، سال انتظار دسترسی خانوارها به مسکن  را 12 سال تعیین کرد.

وی جهش صعودی قیمت مسکن نسبت به درآمد را عامل بروز نابرابری در دسترسی به مسکن در حوزه شهری دانست و افزود: متاسفانه سن دسترسی به مسکن در پی نابسامانی در این حوزه برای خانوارهای طبقه متوسط شهری به بیش از 30 سال رسیده است.

حتی برخی ارزیابی ها حکایت از این دارد که این میزان برای دهک های اول به بیش از یک قرن می رسد؛ ارقام وحشتناک و دلهره آوری که رفع و سامان دهی آنها تدبیر و چاره جویی اساسی و واقع بینانه ای را می طلبید.

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال های اخیر خرید و حتی برنامه ریزی برای خرید مسکن از توان و دسترس طبقه متوسط شهری خارج شده و برای دهک های پایین تر به رویا دست نیافتنی تبدیل شده است؛ با توجه به این معضل، کمیسیون تلفیق برنامه به صورت مسئله محور و واقع بینانه به حوزه مسکن وارد شد و با تعیین اهداف راهبردی مشخص چند گام اساسی برای حل مسئله مسکن برداشت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس زمان انتظار برای صاحبخانه شدن را تعیین کرد

مجلس زمان انتظار برای صاحبخانه شدن را تعیین کرد