مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 12:152023-07-29پزشكي

150 بیمار مبتلا به هپاتیت B و C در منطقه کاشان شناسایی شدند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 150 بیمار مبتلا به هپاتیت بی و سی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سال گذشته شناسایی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی دلاوری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ششم مردادماه به عنوان روز جهانی هپاتیت نامگذاری شده است، اظهار داشت: در سال گذشته 150 بیمار مبتلا به هپاتیت بی و سی در منطقه کاشان شناسایی شده است که از این تعداد 110 نفر به هپاتیت بی و مابقی به هپاتیت سی مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد بیش از 30 بیمار تحت درمان رایگان ضد ویروسی هپاتیت C قرار گرفته اند، ابراز داشت: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری واقع در مرکز خدمات جامع سلامت گلابچی خیابان امام خمینی با شماره 03155463353 آماده ارائه خدمات به این افراد می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی هپاتیت (2023)، با هدف ریشه کنی این بیماری با عنوان یک زندگی یک کبد نامگذاری شده است، تصریح کرد: کبد انسان هر روز بیش از 500 عملکرد حیاتی انجام می دهد تا انسان را زنده نگه دارد.

وی با بیان اینکه عفونت هپاتیت ویروسی خاموش است و علائم آن تنها پس از پیشرفت بیماری ظاهر می شود، ادامه داد: انواع مختلفی از ویروس های هپاتیت (A تا E) وجود دارد، هپاتیت B و C نگران کننده ترین آن ها هستند و هر روز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

150 بیمار مبتلا به هپاتیت B و C در منطقه کاشان شناسایی شدند

150 بیمار مبتلا به هپاتیت B و C در منطقه کاشان شناسایی شدند