مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-20اجتماعي

گردشگری رصدخانه ای در آلاشت/ خورشید و ماه زیرپای گردشگران


وجود بزرگترین رصدخانه مازندران در آلاشت سوادکوه، فرصت های بی بدیلی برای توسعه گردشگری رصدخانه ای در این استان ایجاد کرده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - سمیه اسماعیل زاده: در جاده سوادکوه به تهران، نرسیده به پلیس راه سوادکوه به سمت راست جاده می پیچم و مسیر 35 کیلومتری تا آلاشت را پیچ در پیچ می پیمایم؛ در ابتدای کناره این مسیر کوهستانی ابتدا رودخانه همراهت می شود و سپس با هر پیچ، از شالیزارها به درختان کاج و از صخره ها به معادن و از درختان بلندقامت به درختچه ها می رسی؛ هر پیچ را که بالا می روی بر خنکای هوا افزوده می شود تا جایی که گرمای مرداد ماه از یاد می رود و در نهایت از پشت آخرین پیچ، بر بلندای صخره ای رصدخانه آلاشت نمایان می شود.

آسمان به ستاره نشسته است، از پلکان رصد خانه بالا می روم، همگام با من جمعیتی که آنها نیز برای یک شب رصد، 365 پله سنگی را به نماد 365 روز سال، می پیمایند.

ابتدای مسیر چراغ ها روشن است اما بهار و تابستان پله ها را که رد می کنی، دیگر چراغی روشن نیست و پاییز و زمستان پله ها را بدون نور می پیمایی.

هرچند که نبود نرده ای در کناره پله ها عبور و مرور در تاریکی را با هول پرت شدن همراه کرده اما از همانجا است که بدون مزاحمت نور چراغ ها، علاوه بر ستاره ها، کهکشان راه شیری نیز جلوه گر می شود و تکیه گاه نرده ها می ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری رصدخانه ای در آلاشت/ خورشید و ماه زیرپای گردشگران

گردشگری رصدخانه ای در آلاشت/ خورشید و ماه زیرپای گردشگران