مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:052023-07-30اقتصادي

صنف علافان اردبیل در پیخ وخم های اداری و گندمی که فاسد می شود


بیشترین یاد کرد قرآن مجید گندم است و این محصول زراعی همزاد آدمی بوده و از نعمات اساسی و حیات دهنده ابناء بشر می باشد.

- صنف "علافان" اردبیل در پیخ وخم های اداری و گندمی که فاسد می شود ایسنا/اردبیل بیشترین یاد کرد قرآن مجید گندم است و این محصول زراعی همزاد آدمی بوده و از نعمات اساسی و حیات دهنده ابناء بشر می باشد.

در دنیای فعلی گندم ثروت جهان شمولی محسوب می شود و کشورهای دارای قدرت تولید انبوه گندم جایگاه ویژه در جهان دارند و می توانند در عرصه بین المللی مهم قلمداد شوند.

این محصول استراتژیک می تواند موازنه قدرت را در سطح جهانی به نفع تولیدکننده و صادرکننده آن رقم بزند و در سطح ملی نیز برای استان ها حائز اهمیت می باشد.

گندم کشت شده در فصل برداشت بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی با خرید تضمینی و با قیمتهای اعلام شده در هر سال توسط دولت از کشاورزان خریداری می شود.

اما گاهاً برخی از کشاورزان بواسطه مشکلات مالی و تنگناهای اقتصادی در زندگی به ناچار قسمتی از محصول کشت شده خود را پیش فروش می کنند و در این زمینه فعالین صنف علافان اقدام به خرید محصول گندم می کنند تا سودی را حاصل نمایند.

در سال های اخیر با استفاده از تکنولوژی و ترسیم سامانه های مرتبط با حوزه های کاری وزارتخانه برخی مسائل بروز پیدا کرده و مشکلاتی را نیز بوجود آورده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنف علافان اردبیل در پیخ وخم های اداری و گندمی که فاسد می شود

صنف علافان اردبیل در پیخ وخم های اداری و گندمی که فاسد می شود