مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:502023-08-13اقتصادي

برنامه بانک مرکزی برای منابع آزادشده چیست؟


پس از خروج دولت دونالد ترامپ از برنامه جامع اقدام مشترک معروف به توافق هسته ای ایران یا برجام در سال2018، تحریم های اقتصادی منجر به مسدود شدن 7 میلیارد دلار پول ایران در دو بانک کره جنوبی شد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - قدس نوشت: بدهی کره جنوبی به ایران که در ازای خرید میعانات گازی در بانک ووری و بانک صنعتی کره بلوکه شده بود در پی توافق های مشترک به زودی از توقیف خارج می شود و دولت کره امیدوار است با حل و فصل مسائل، بتواند واردات نفت از کشورمان را از سر بگیرد.

در حال حاضر مذاکرات فنی میان کارشناسان بانکی دو طرف در مورد شیوه انتقال وجوه به بانک هایی در کشورهای منطقه در حال پیگیری است.

از آنجایی که براساس قانون، بانک مرکزی مسئولیت و مالکیت حساب ها و منابع ارزی ایران در خارج از کشور را بر عهده دارد، از دکتر مهدی دارابی، کارشناس حوزه ارزی مرکز پژوهش های مجلس و دکتر پیمان مولوی، دبیر انجمن اقتصاددان کشور درباره آزادسازی منابع ارزی ایران و تأثیری که بر اقتصاد کلان کشور و بازار ارز خواهد داشت گفت وگو کردیم که در ادامه می خوانید.

تأثیر منابع آزادشده بر بازار ارز از دو کانال  دکتر مهدی دارابی، پژوهشگر و کارشناس حوزه ارزی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با با قدس می گوید: آزاد شدن پول های بلوکه شده از دو کانال عمده انتظارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه بانک مرکزی برای منابع آزادشده چیست؟

برنامه بانک مرکزی برای منابع آزادشده چیست؟