مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 07:102023-08-20فرهنگي

قلعه «دینگسی» قروه درجزین از بلاتکلیفی خارج می شود


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درگزین از آغاز پروژه پژوهشی گمانه زنی برای تعیین عرصه و حریم قلعه دینگسی توسط پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از محل اعتبارات استانی خبر داد.

- ایسنا/همدان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درگزین از آغاز پروژه پژوهشی گمانه زنی برای تعیین عرصه و حریم قلعه دینگسی توسط پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از محل اعتبارات استانی خبر داد.

شهروز کهیایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعیین تکلیف عرصه و حریم این قلعه به عنوان یک اثر تاریخی واجد ارزش واقع در قروه درجزین یکی از مطالبات چندین ساله مردم و مالکان واحدهایی است که در این حریم ساکن هستند و حضور دارند.

وی افزود: با آغاز پروژه گمانه زنی و تعیین حریم و عرصه این قلعه به لحاظ ساماندهی و تعیین تکلیف مردم ساکن در این محدوده مشخص خواهد شد.

کهیایی با اشاره به این که قدمت این قلعه توسط تیم باستان شناسی در دست بررسی است، ادامه داد: در این پروژه اگر لایه های باستانی اتفاق بیفتد این قلعه یک تپه باستانی بوده که طی رایزنی با شهرداری و شورای شهر قروه درجزین در صورت تپه باستانی بودن، شهرداری این شهر نسبت به تملک این محدوده اقدام خواهد کرد و بر اساس اعلام آمادگی در این محل برای احداث موزه برنامه خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعه «دینگسی» قروه درجزین از بلاتکلیفی خارج می شود

قلعه «دینگسی» قروه درجزین از بلاتکلیفی خارج می شود