مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 16:202023-08-10بين الملل

تاریخ سازی فضانورد روس در ایستگاه فضایی


سرگی پروکوپیف فضانورد روسی در پیاده روی فضایی خود برای اولین بار بر بازوی رباتیک اروپایی ایستگاه فضایی بین المللی سوار شد و تاریخ سازی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: یک فضانورد روس اولین سواری آزمایشی را در انتهای بازوی رباتیک اروپا به عنوان بخشی از یک پیاده روی موفقیت آمیز فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) در روز چهارشنبه(9 اوت) انجام داد.

سرگی پروکوپیف(Sergey Prokopyev) فرمانده ماموریت اکسپدیشن 69 بر انتهای بازوی رباتیک اروپا(ERA) سوار شد تا دوام و استحکام یک ایستگاه کاری قابل حمل را آزمایش کند.

این بازو با ماژول علمی چند منظوره نائوکا(Nauka) در ژوییه 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی اضافه شد، اما تقریباً یک سال بعد در آوریل 2022 در بخش روسی وارد فاز عملیاتی شد.

از آن زمان، بازوی رباتیک ERA برای جابجایی یک رادیاتور بزرگ و یک قفل هوای آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است، اما این اولین باری بود که توسط یک انسان از آن استفاده شد.

  آندری فدیایف(Andrey Fedyaev) دیگر فضانورد روس که درون پنل نائوکا کار می کرد، این بازوی رباتیک 11.

3 متری را در حالی که پروکوپیف برای سواری آهسته و پیوسته پیش می رفت، کنترل کرد.

دیمیتری پتلین(Dmitry Petelin) دیگر فضانورد روس نیز به پروکوپیف در این پیاده روی فضایی ملحق شد و برای مشاهده و عکاسی از این آزمایش در همان نزدیکی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ سازی فضانورد روس در ایستگاه فضایی

تاریخ سازی فضانورد روس در ایستگاه فضایی