مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 10:252023-08-03اقتصادي

کاهش شدید آبدهی 30 حلقه چاه آب شرب در خراسان شمالی


مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع آب و فاضلاب خراسان شمالی از کاهش شدید آبدهی30 حلقه چاه آب شرب طی 18 ماه اخیر در استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع آب و فاضلاب خراسان شمالی از کاهش شدید آبدهی30 حلقه چاه آب شرب طی 18 ماه اخیر در استان خبر داد.

مهرداد زابلی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و گرم شدن زمین، طی سال های 1401 و 1402 حدود 30 حلقه چاه از منابع آب شرب استان به شدت دچار کاهش آبدهی شده یا کامل خشک شده اند.

وی با اشاره به اینکه آب شرب مورد نیاز هم استانی ها از طریق 671 حلقه چاه، چشمه و قنات در سطح استان تامین می شود، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، چشمه و قنات های موجود به دلیل فصلی بودن وضعیت مناسبی از لحاظ آبدهی ندارند و همین طور سدها نیز به عنوان منابع آبی پایدار محسوب نمی شوند.

زابلی افزود: در حال حاضر 70 پروژه فعال در سطح روستاها و شهرهای استان وجود دارد که 15 پروژه آن در قالب پروژه های تنش تعریف شده اند که عملیات اجرایی این پروژه ها از سال 98 آغاز شده و 30 درصد این پروژه ها در تابستان 1402 به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه از هدر رفت 300 هزار متر مکعب آب در سال در این استان به علت فرسودگی خطوط انتقال خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شدید آبدهی 30 حلقه چاه آب شرب در خراسان شمالی

کاهش شدید آبدهی 30 حلقه چاه آب شرب در خراسان شمالی