مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 11:552023-07-24اجتماعي

انتقال خرس سیاه بلوچ به اصفهان منتفی شد


خشکی زاینده رود و حق آبه تأمین نشده تالاب گاوخونی موضوع تازه ای نیست، حقابه محیط زیستی تالاب بین المللی گاوخونی در حدود 20 سال گذشته به طور کامل تامین نشده و حدود 98 درصد از پهنه تالاب گاوخونی خشک است، - ایسنا/اصفهان خشکی زاینده رود و حق آبه تأمین نشده تالاب گاوخونی موضوع تازه ای نیست، حقابه محیط زیستی تالاب بین المللی گاوخونی در حدود 20 سال گذشته به طور کامل تامین نشده و حدود 98 درصد از پهنه تالاب گاوخونی خشک است، خشکی که تأثیر بسزایی روی تنوع گونه ای این زیستگاه داشته است.

این ها بخشی از صحبت های مریم امیدی، رییس اداره مدیریت و حفاظت حیات وحش محیط زیست استان اصفهان است که می گوید: با نرسیدن آب به تالاب و عدم تأمین حقابه تالاب و رودخانه زاینده رود، با کاهش شدید تنوع گونه ای در این زیستگاه در سال های اخیر (حداقل یک دهه گذشته) مواجه شده ایم.

منظور از تنوع گونه ای، هم پوشش گیاهی و هم حیات جانوری است که در تالاب گاوخونی هر دو دستخوش تغییر شده اند.

متن گفت وگوی ایسنا با رییس اداره مدیریت و حفاظت حیات وحش محیط زیست استان اصفهان را در ادامه می خوانید: *در حال حاضر وضعیت زیستگاه های طبیعی و تنوع زیستی استان اصفهان چگونه است؟ مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت از محیط زیست در استان اصفهان به طورکلی شامل چهار دسته می شوند که عبارت اند از پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال خرس سیاه بلوچ به اصفهان منتفی شد

انتقال خرس سیاه بلوچ به اصفهان منتفی شد