مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:402023-08-01اقتصادي

تبریز و خیابان هایی که با چند دقیقه بارندگی قفل می شود


تبریز شهر اولین ها؛ شهر زیرگذرها و روگذرها نیز هست، زیرگذرهایی که ایجاد شده اند تا گرهی از ترافیک شهری گشوده و مانع هدر رفت وقت و انرژی شهروندان شوند که البته در شرایط نرمال، - این نقش خود را به خوبی ایفا می کنند، اما گاهی فقط چند دقیقه بارندگی کافیست تا زیرگذرها پر از آب شده و شریان های اصلی شهر قفل شوند.

احتمالا تن ارفع‎الملک، والی خوش نام بلدیه تبریز، در گور می لرزد وقتی تبریزی که در روزهای نداری با سیل بند 12 کیلومتری مهرانه رود که تماما با دست کنده شده بود، از گزند سیل در امان بود اما اکنون در شرایطی که انواع تکنولوژی در کشور وجود دارد بعد از دقایقی کوتاه بارندگی، تصاویر گرفتار شدن خودروها در داخل آب در زیرگذرها و ترافیک های طولانی در ورودی و خروجی آنها منتشر می شود.

گویی موقع ساخت این زیرگذرها مهندسان توانمند شهرمان فقط آب و هوای خشک را پیش بینی کرده بودند، جالب اینکه این مشکل در مورد زیرگذرهایی که جدیدا ایجاد شده و با بهره گیری از علم نوین! ساخته شده اند، پررنگ تر است.

داستان آبگرفتگی شهر تبریز، یک داستان تکراری بوده که معمولا پس از هر بارندگی نسبتا شدید رخ می دهد و ارگان های مسئول همچون شهرداری در مواقع بروز این آبگرفتگی ها، معمولا از مُسکّن های کوتاه مدت استفاده کرده و با بسیج نیروهای خود آب های جمع شده در زیر گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز و خیابان هایی که با چند دقیقه بارندگی قفل می شود

تبریز و خیابان هایی که با چند دقیقه بارندگی قفل می شود