مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 07:402023-08-13اجتماعي

رنگ و لعابی نو برای برزگ ترین خانه تاریخی روستای درمیان


مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان گفت: مرمت بخشی از خانه عبدالله خان رفیعی در روستای درمیان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از درمیان، امیر اسماعیل شهسواری، مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان امروز به رسانه ها اعلام کرد: مرمت بخشی از خانه عبدالله خان رفیعی در روستای درمیان آغاز شد.

وی گفت: با تخصیص اعتبارات از محل دارایی های تملک شهرستان، اقدامات مرمتی پیش بینی شده بخشی از این خانه شامل  آواربردای و انتقال نخاله های قسمت غربی بنا، طاق زنی سقف ها و سردرب ورودی، غوره گل و کاهگل پشت بام، اندود کاهگل بر روی دیوار ها و اجرای ناودان در قسمت شرقی بنا است.

وی افزود: این اثر یکی از بزرگ ترین خانه های تاریخی روستای درمیان است که در گذشته دارای بخش های متعددی، چون باغ اختصاصی، عمارت اندرونی، اصطبل بوده است.

مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درمیان ادامه داد: اجزای معماری این خانه همچون خانه های سنتی دارای سردر ورودی، دالان ارتباطی، حیاط مرکزی، مطبخ، اتاق ها و دالان های متعدد است.

شهسواری افزود: از تزیینات جالب توجه در این اثر باید به تزیینات گچ بری و در و پنجره های ارسی و سقف های گنبدی و خنچه پوش اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگ و لعابی نو برای برزگ ترین خانه تاریخی روستای درمیان

رنگ و لعابی نو برای برزگ ترین خانه تاریخی روستای درمیان