مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-06اقتصادي

غفلت از اقتصاد گردشگری در روستاهای مازندران


تغییر ذائقه گردشگران برای سفر و اقامت در روستاهای مازندران در حالی است که به دلیل نبود زیرساخت های موردنیاز، اقتصاد گردشگری در این مناطق مورد غفلت واقع شده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: درصد قابل توجهی از مهمانان و مسافران به روستاها سفر می کنند تا از واحدهای بوم گردی برای اقامت استفاده کنند و زنگ تغییر ذائقه گردشگران نواخته شده است.

مازندران بیش از 3600 روستا دارد و طی سال های اخیر میل و استقبال گردشگران برای اقامت و بهره مندی از جاذبه های روستاها افزایش یافته است.

امروزه روستاها هم شانه به شانه شهرها برای جذب گردشگر رقابت می کنند و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای اقامت و پذیرایی از گردشگران در این مناطق بیش از پیش احساس می شود.

در حال حاضر فقط 370 واحد بوم گردی در مازندران فعالیت می کنند که این میزان پاسخگوی حجم و شمار بالای مسافران وارده به استان نخواهد بود.

از سوی دیگر روند شتابان کوچ از روستاها به دلیل نبود شغل و بیکاری جوانان سبب شده تا بسیاری از روستاهای مازندران در برخی از فصول سال خالی از سکنه باشد، در حالی که با توسعه واحدهای بوم گردی می توان نسبت به مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان به روستاها گام برداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از اقتصاد گردشگری در روستاهای مازندران

غفلت از اقتصاد گردشگری در روستاهای مازندران