مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-09اقتصادي

انجام 447 هزار هکتار مبارزه با سن غلات در همدان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال مبارزه با سن غلات تاریخی انجام شده به طوری که 447 هزار هکتار مبارزه در مرحله مادر و پوره انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، رضا بهراملو صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز و هفته خبرنگار اظهار کرد: هدف مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی حفظ امنیت غذایی است به طوری که در عین حفظ منابع طبیعی و آب به افزایش تولید منجر شود.

وی با اشاره به اینکه غذا در جنگ اقتصادی امروز اسلحه به شما می رود افزود: هدف خودکفایی است به ویژه در حوزه محصولات استراتژیک که این مهم باید محقق شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه بنا داریم با حداقل نهاده ها، حفظ آب و خاک تولید افزایش پیدا کند یادآور شد: برای اجرای این امر نقشه راه نیاز است.

وی در ادامه به تدوین نقشه راه تولیدات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: این نقشه با 21 بخش تخصصی تدوین شده تا در طولانی مدت اجرا شود.

بهراملو از اجرای الگوی کشت در همدان یاد کرد و افزود: جایگزینی محصولات پر آب بر با محصولات کم آب بر در دستور کار قرار گرفته و به شهرستان ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه برنامه الگوی کشت برای بیش از 40 محصول و 216 هزار اراضی آبی و 485 هزار هکتار اراضی دیم ابلاغ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 447 هزار هکتار مبارزه با سن غلات در همدان

انجام 447 هزار هکتار مبارزه با سن غلات در همدان