مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 01:002023-08-16اقتصادي

34 هزار تن کود یارانه ای در استان بوشهر تأمین شد


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: بیش از 34 هزار تن انواع کودهای یارانه ای برای اجرای طرح الگوی کشت استان تأمین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خسرو عمرانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای اجرای طرح برنامه الگوی کشت استان به تمامی محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، گلخانه ای و گیاهان دارویی، ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر، کودهای یارانه ای تخصیص داده شده است.

عمرانی همچنین با تاکید بر اینکه وضعیت تأمین و تدارک کودهای یارانه ای در بوشهر مطلوب است، افزود: از ابتدای اجرای طرح الگوی کشت در استان بوشهر تاکنون در سال جاری بیش از 6 هزار و 616 تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه برای تأمین نیاز کشاورزان استان تدارک و توزیع شده است.

وی گفت: از جمله مهمترین اهداف تعیین شده در سند الگوی کشت استان، کاهش مصرف آب است که تحقق آن را با استفاده از راهکارهای مختلف همچون استفاده از سامانه های نوین آبیاری و همچنین جایگزینی گیاهان کم آب بر و مقاوم با گیاهانی که برای رشد به دوره های آبیاری بیشتری نیاز دارند، دنبال می کنیم.

وی افزود: موضوع مهم دیگری که با اجرای سند الگوی کشت محقق می شود، افزایش بهره وری در فعالیت های کشاورزی استان است، یعنی ما می خواهیم میزان برداشت محصول در واحد سطح را افزایش دهیم و در این خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

34 هزار تن کود یارانه ای در استان بوشهر تأمین شد

34 هزار تن کود یارانه ای در استان بوشهر تأمین شد