مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:202023-08-05اقتصادي

درآمد اضافی 11 میلیارد دلاری روسیه از فروش انرژی


روسیه انتظار دارد درآمد اضافی از صادرات نفت و گاز در پنج ماه اخیر با وجود تحریم ها، بایکوت ها و سقف قیمت، به یک تریلیون روبل معادل 11 میلیارد دلار برسد.

- روسیه انتظار دارد درآمد اضافی از صادرات نفت و گاز در پنج ماه اخیر با وجود تحریم ها، بایکوت ها و سقف قیمت، به یک تریلیون روبل معادل 11 میلیارد دلار برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: وزارت دارایی روسیه امیدوار است از این درآمد اضافی برای پوشش کسری بودجه استفاده کند که به دلیل جنگ در اوکراین، افزایش پیدا کرده است اما طبق مقررات مالی، درآمد اضافی باید برای خرید ارز خارجی برای ذخایر صندوق رفاه ملی، استفاده شود.

طبق بیانیه وزارت دارایی روسیه، این مقررات می تواند تغییر کند.

دولت ممکن است کاهش استفاده از صندوق رفاه ملی برای تامین مالی هزینه های اضافی بودجه فدرال در دوره انتقالی 2024-2023 را بررسی کند.

از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ارزش روبل در برابر دلار آمریکا کاهش پیدا کرده و این به معنای درآمد روبلی بیشتر برای دولت روسیه است.

درآمد بیشتر از فروش نفت و گاز در حالی حاصل شده که درآمدهای نفت و گاز روسیه در نیمه اول سال نسبت به مدت مشابه سال 2022، کاهش 47 درصدی پیدا کرده و به 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد اضافی 11 میلیارد دلاری روسیه از فروش انرژی

درآمد اضافی 11 میلیارد دلاری روسیه از فروش انرژی