مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-09اقتصادي

تکثیر و توزیع سه میلیون قطعه ماهی تیلاپیا در استان یزد


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: در سال جاری تعداد سه میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا گونه نیل در واحدهای تولیدی استان تکثیر و به متقاضیان پرورش تحویل داده شده است.

- ایسنا/یزد سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اعلام کرد: در سال جاری تعداد سه میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا گونه نیل در واحدهای تولیدی استان تکثیر و به متقاضیان پرورش تحویل داده شده است.

محمدعلی حاتمی زاده تشریح کرد: در حال حاضر واحدهای تکثیر تیلاپیا، ماهی تولیدی خود را در داخل استان و همچنین استان های مجاز به پرورش عرضه می کنند.

وی با بیان این که استان یزد قطب پرورش ماهی تیلاپیای کشور محسوب می شود، گفت: میزان تولید این ماهی علی رغم شرایط کمبود آب بالغ بر 480 تن بوده که از این میزان درصدی به استان های همجوار صادر می شود.

این مسئول اظهار کرد: طرح پایلوت ترویجی پرورش تیلاپیا به ظرفیت 50 تن تولید در سال در استان یزد و در شهرستان بافق در دست اجراست.

به گفته حاتمی زاده، استان یزد در زمینه تولید ماهی تیلاپیا می تواند الگویی برای سایر استان های کشور باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی یزد، ماهی تیلاپیا برای اولین بار در سال 1387 از اندونزی برای انجام تحقیقات و پژوهش به مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب های شور بافق وارد و مطالعات درخصوص امکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکثیر و توزیع سه میلیون قطعه ماهی تیلاپیا در استان یزد

تکثیر و توزیع سه میلیون قطعه ماهی تیلاپیا در استان یزد