مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 12:562023-08-20بين الملل

مناطق آزاد ایران؛ سکوی جذاب سرمایه گذاری برای کشورهای عربی


یک رسانه عربی در یادداشتی به همکاری های اقتصادی ایران و کشورهای عربی خلیج فارس در آینده و سرمایه گذاری این کشورها در مناطق آزاد ایران پرداخت.

- یک رسانه عربی در یادداشتی به همکاری های اقتصادی ایران و کشورهای عربی خلیج فارس در آینده و سرمایه گذاری این کشورها در مناطق آزاد ایران پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه خبری الخلیج آنلاین در یادداشتی نوشت که در سایه رویکرد ایران و کشورهای عربی خلیج(فارس) برای به صفر رساندن بحران های منطقه و بازگشت روابط به حالت طبیعی خود و همچنین بهره مندی از آن ها برای تحقق منافع سیاسی و اقتصادی، دو طرف به گام هایشان در راستای نزدیکی روابط ادامه می دهند.

در این راستا ایران اخیرا از برخی کشورهای عربی خلیج(فارس) مانند عربستان، امارات و قطر دعوت کرد که در مناطق آزاد این کشور سرمایه گذاری کنند و در این زمینه با سلطنت عمان نیز توافق نامه امضا کرد.

کشورهای عربی خلیج(فارس) نیز برای سرمایه گذاری در این مناطق اعلام آمادگی کردند زیرا آن را فرصتی برای تقویت همکاری های اقتصادی و گسترش تجارت می دانند.

در این مطلب آمده است که در سال 2022 حجم مبادلات تجاری میان ایران و کشورهای عربی خلیج فارس تقریبا به 20 میلیارد دلار رسید و انتظار می رود که در سال های آتی رشد گسترده ای داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناطق آزاد ایران؛ سکوی جذاب سرمایه گذاری برای کشورهای عربی

مناطق آزاد ایران؛ سکوی جذاب سرمایه گذاری برای کشورهای عربی