مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 12:302023-08-08اقتصادي

دولت به بحران دارو توجه نمی کند/ قصور بانک مرکزی در تامین ارز


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به تشریح جزییات نشست کمیسیون با موضوع بررسی راهکارهای مدیریت بحران دارو در کشور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سلمان اسحاقی، با عنوان این مطلب که نشست روز گذشته (16 مرداد 1402) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور فعالان صنعت، رییس سازمان غذا و دارو، مسئولان وزارت صمت، گمرک، سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی برگزار شد، گفت: کمیسیون بهداشت سه گزارش نظارتی در مورد بحران دارویی و ملزومات پزشکی را در صحن علنی مجلس قرائت کرد و در نشست دیروز هم مشخص شد که وزارت بهداشت و اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی به تکالیف خود عمل نکردند.

وی افزود: بنابراین مقرر شد بر اساس ماده 234، گزارش ترک فعل دستگاه ها به صحن علنی مجلس ارائه و با موافقت نمایندگان، متخلفان به قوه قضاییه معرفی شوند.

اسحاقی ادامه داد: متأسفانه ارز لازم توسط بانک مرکزی اختصاص نیافت و تولیدکنندگان داخلی در مورد قیمت گذاری و تخصیص ارز با مشکل مواجه شدند.

وی یادآور شد: پس از بحث و گفتگوهای صورت گرفته رییس کمیسیون بهداشت تاکید کرد که رییس جمهور باید نسبت به تشکیل فرماندهی واحد در دولت برای مقابله با بحران دارویی اقدام کند تا به دنبال بی توجهی نسبت به این موضوع در آینده با مرگ و میرهایی در پی کمبود دارو در کشور مواجه نشویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت به بحران دارو توجه نمی کند/ قصور بانک مرکزی در تامین ارز

دولت به بحران دارو توجه نمی کند/ قصور بانک مرکزی در تامین ارز