مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 10:302023-07-23پزشكي

ممنوعیت توزیع داروهای پیشگیری از بارداری در خانه های بهداشت


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: داروهای پیشگیری از بارداری تنها در داروخانه ها آن هم طبق توصیه پزشک توزیع می شود و مراکز و خانه های بهداشت حق توزیع چنین اقلامی را ندارند.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: داروهای پیشگیری از بارداری تنها در داروخانه ها آن هم طبق توصیه پزشک توزیع می شود و مراکز و خانه های بهداشت حق توزیع چنین اقلامی را ندارند.

زهرا کیانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق قانون جوانی جمعیت و اهمیت سلامت مادر و جنین، صرفاً داروخانه های بیمارستانی اجازه توزیع داروهای سقط جنین آن هم با تجویز متخصص زنان و ممهور به مهر بیمارستان همراه با چندین مدرک قانونی لازم دارند.

وی با بیان اینکه شرکت های پخش تنها اجازه دارند این داروها را در داروخانه های بیمارستانی با رصد دقیق و سختگیرانه توزیع کنند، بیان کرد: همچنین داروهای پیشگیری از بارداری فقط در داروخانه ها آن هم طبق توصیه پزشک توزیع و مراکز و خانه های بهداشت حق توزیع چنین اقلامی را ندارند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: باتوجه به اهمیت سلامت جامعه و توجه به قانون جوانی جمعیت نظارت بر لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت جدی صورت می گیرد، چرا که محصولات غیرمجاز و قاچاق می تواند باعث بروز مشکلات ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت توزیع داروهای پیشگیری از بارداری در خانه های بهداشت

ممنوعیت توزیع داروهای پیشگیری از بارداری در خانه های بهداشت