مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 08:202023-07-23سياسي

«تعزیه را مناسبتی نکنیم»


حاج عنایت الله قاسمی که این رزوها سه مجلس تعزیه را در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرا می کند، معتقد است که این هنر بیشتر در ده روزه اول محرم مورد توجه قرار می گیرد و حال آنکه در طول سال می توانیم مجالس تعزیه داشته باشیم.

- این هنرمند که سال ها در حسینیه حضرت زهرا (س) در محله استاد معین تعزیه خوانی کرده، در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه در برنامه نوای عرشیان و مشق فرشیان چند تعزیه کمتر شناخته شده را اجرا می کند، گفت: همین که اسم تعزیه به میان می آید، همه یاد ده روز اول ماه محرم می افتند در حالیکه ما برای تمام مناسبت ها تعزیه داریم؛ تعزیه هایی شاد برای ایام شادی و سالروز تولد ائمه و .

که متاسفانه حتی بعضی از دست اندرکاران تعزیه هم آنها را نمی شناسند.

این هنرمند ادامه داد: به عنوان کسی که 40 سال است در کار تعزیه ام و نسخه های بسیاری دارم، می گویم که بیش از 400 نسخه تعزیه داریم و اگر در طول سال تعزیه اجرا کنیم، زمان کم می آوریم اما متاسفانه به دلیل مناسبتی شدن تعزیه، اغلب نسخه های تکراری اجرا می شود.

او با بیان اینکه تعزیه دربردارند همه هنرهاست، افزود: در تعزیه هم موسیقی داریم و هم نمایش و هم ادبیات و دیگرگونه های هنری اما متاسفانه فقط ظاهر این هنر را حفظ کرده ایم و در حال حاضر تعزیه ما از حالت سنتی خود دور شده و بیشتر دچار زرق و برق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تعزیه را مناسبتی نکنیم»

«تعزیه را مناسبتی نکنیم»