مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-06دانش

موفقیت محققان دانشگاه تهران در شناسایی یک هیدروژل جدید ضدباکتری


پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به شناسایی ترکیبی شدند که با خاصیت ضدباکتریایی و خودترمیم شونده در التیام و ترمیم زخم ها کاربرد دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، نتایج این پژوهش که با هدف توسعه و شناسایی یک هیدروژل جدید ضد باکتریایی و خودترمیم شونده ساخته شده از آلدهید-کاراگینان انجام شده است، با عنوان An antibacterial and self-healing hydrogel from aldehyde-carrageenan for wound healing applications در مجله Carbohydrate Polymer از انتشارات الزویر منتشر شده است.

دکتر ژامک نورمحمدی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران و از پژوهشگران این طرح در این باره گفت: تا کنون زخم پوش هایی با اشکال، اندازه، رنگ و منابع مختلف برای ایجاد و حفظ محیط مرطوب و همچنین ایجاد شرایط بهینه برای التیام زخم ایجاد شده است.

استفاده از هیدروژل های مبتنی بر پلیمرهای زیستی به عنوان زخم پوش به دلیل زیست سازگاری، قابلیت جذب، مرطوب نگه داشتن محیط زخم، قابلیت تزریق پذیری، قابلیت خود ترمیمی، امکان افزودن داروها و یا سایر مواد جهت تسریع فرایند ترمیم، جذب ترشحات زخم و غیره امروزه بسیار مورد توجه محققان قرار گرفته اند.

وی افزود: این مطالعه با هدف ساخت و بررسی خواص یک هیدروژل ضد باکتری جدید و خودترمیم شونده ساخته شده از کاراگینان اکسید شده انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت محققان دانشگاه تهران در شناسایی یک هیدروژل جدید ضدباکتری

موفقیت محققان دانشگاه تهران در شناسایی یک هیدروژل جدید ضدباکتری