مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 13:102023-07-31سياسي

کتاب «تنظیم حکومتی دین و التزام مذهبی» منتشر شد


کتاب «تنظیم حکومتی دین و التزام مذهبی» نوشته محمدرضا طالبان توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد.

- کتاب تنظیم حکومتی دین و التزام مذهبی نوشته محمدرضا طالبان توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در 232 صفحه با جلد شومیز منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، در مقدمه این کتاب آمده است: در ادبیات علوم اجتماعی، سیاسی تنظیم دین مظهر و تجلی رابطه دین و دولت محسوب می شود.

بدیهی است این رابطه با توجه به تجربیات تاریخی، سنت های حاکم، شرایط فرهنگی و مؤلفه های نظام سیاسی کشورهای مختلف، متفاوت است با وجود این اگر گفته شود که مناسبات یا روابط دین و دولت بر سه عامل تعیین کننده قانون اساسی، نوع رژیم حکومتی و ترکیب اجتماع مذهبی ابتنا دارد، سخن دلالت آمیزی بیان شده است.

بنابراین به نظر می رسد مروری خلاصه وار بر مباحث نظری مربوط به مناسبات یا روابط میان دین و دولت به عنوان بستری مناسب برای مطالعه چگونگی تنظیم امور مذهبی توسط حکومت ها در کشورهای مختلف ضروری باشد.

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک 1296 تلفن: 66493081 شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «تنظیم حکومتی دین و التزام مذهبی» منتشر شد

کتاب «تنظیم حکومتی دین و التزام مذهبی» منتشر شد