مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 11:362023-08-21بين الملل

اقدام خطرناک جنگنده ائتلاف آمریکا علیه جنگنده روس در آسمان سوریه


معاون مرکز روسی آشتی سوریه از اقدام مجدد یک جنگنده متعلق به ائتلاف آمریکا در حریم هوایی سوریه علیه یک فروند جنگنده روسی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وادیم کولیت معاون مرکز روسی آشتی سوریه (بخشی از وزارت دفاع روسیه) اعلام کرد که یک جنگنده از نوع اف -35 متعلق به ائتلاف بین المللی آمریکا به صورت خطرناکی به یک جنگنده روس از نوع سوخو سو- 35 در منطقه التنف سوریه نزدیک شده است.

وی در ادامه افزود: این جنگنده در ارتفاع حدود 9 هزار متر به صورت خطرناکی به جنگنده روسی که در حال اجرای مأموریت محوله مبنی بر گشت زنی در نوار مرزی جنوب سوریه بوده نزدیک شد.

کولیت اضافه کرد: خلبانان روس بسیار حرفه ای عمل کرده و اقدامات لازم را برای ممانعت از وقوع برخورد و درگیری با این جنگنده ائتلاف آمریکا به کار گرفتند.

این اقدامات ائتلاف آمریکا باعث ایجاد حوادث هوایی خطرناکی می شود که در نهایت اوضاع مربوط به حریم هوایی سوریه را پیچیده تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ائتلاف بین المللی در روز روشن 16 مورد از پروتکل های منع برخورد در پروازهای هوایی را نقض کرده است.

وادیم کولیت پیشتر نیز از نزدیکی بسیار زیاد پهپادهای آمریکایی به جنگنده های روسی در آسمان سوریه خبر داده و تصریح کرده بود: پهپادهای ائتلاف به رهبری آمریکا به طور خطرناکی به جنگنده ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام خطرناک جنگنده ائتلاف آمریکا علیه جنگنده روس در آسمان سوریه

اقدام خطرناک جنگنده ائتلاف آمریکا علیه جنگنده روس در آسمان سوریه