مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 10:362023-08-18اجتماعي

قصه تخته گاز موتورسازان در شهر دوچرخه ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، یزدی های در گذشته، علاوه بر تردد در درون شهر، دورترین نقاط را با دوچرخه می پیمودند و حتی در ایام تعطیلات با دوچرخه به روستاها می رفتند؛ از مهریز و سریزد تا تفت و سانیج و تا میبد و اردکان.

آن روزها دوچرخه ها همه نمره شده بودند و راکب دوچرخه می بایست جواز دوچرخه سواری از نظمیه بگیرد، همه بدن ها، ورزیده و سالم و همه روان ها، شاد و سرزنده بود؛ روزگاری که دوچرخه سواران ، مسافرکشی و باربری می کردند.

امروز دیگر در فضای زیبا و دلنشین و آرامش بخش بافت تاریخی صدای جذاب زنگ دوچرخه های قدیمی با خورجین های رنگارنگ به گوش نمی رسد و جای آن را صدای اگزوز و بوق دلخراش موتورسیکلت های عمدتا دست دوم و قدیمی گرفته است.

جوانان یزدی طی یکی دو دهه اخیر بشدت به سمت استفاده از موتورسیکلت رفته و تنوع این وسیله نقلیه بویژه در روزهای گرم و بویژه شش ماه ابتدایی سال قابل مشاهده است که در برخی مواقع در محدوده بافت تاریخی شهر ثبت جهانی یزد، موجب مزاحمت هایی برای گردشگران شده است.

به گفته مسئولان پلیس راهور یزد، 236 هزار و 414 دستگاه موتور سیکلت با پلاک و احتمالا تردد به همین میزان موتورسیکلت فاقد پلاک در شهری که روزی به نام شهر دوچرخه ها معروف بود تردد دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه تخته گاز موتورسازان در شهر دوچرخه ها

قصه تخته گاز موتورسازان در شهر دوچرخه ها