مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-03اجتماعي

خوزستان با کمبود آموزشکده های فنی و حرفه ای مواجه است


معاون آموزش و پژوهش دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان گفت: تعداد آموزشکده های موجود در استان نسبت به هنرستان های آموزش و پرورش بسیار کم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مریم بافنده پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفتگویی رسانه ای با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای از دانشگاه های نوپای وزارت علوم است، اظهار کرد: آموزشکده های فنی تا سال 90 زیرمجموعه آموزش و پرورش به عنوان تربیت کننده تکنسین بودند و پذیرش از دانش آموختگان هنرستان های فنی آموزش و پرورش انجام می شد، اما این دانشکده ها در برنامه توسعه پنجم، به وزارت علوم ملحق شدند.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه پنج آموزشکده فنی و حرفه ای در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد نیز چهار مرکز در اهواز و یک مرکز در دزفول هستند و در این مراکز 61 رشته فنی تدریس می شوند.

بافنده با اشاره به اینکه تعداد آموزشکده های موجود در خوزستان نسبت به هنرستان های آموزش و پرورش بسیار کم است، ادامه داد: حدود 500 هنرستان در آموزش و پرورش استان وجود دارد و بر این اساس قاعدتاً باید 18 آموزشکده داشته باشیم تا برنامه توسعه ششم که بر اساس آن باید 45 درصد دانش آموزان به سوی رشته های فنی و حرفه ای سوق داده شوند، محقق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان با کمبود آموزشکده های فنی و حرفه ای مواجه است

خوزستان با کمبود آموزشکده های فنی و حرفه ای مواجه است