مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-01اجتماعي

خسارت حیات وحش مناطق حفاظت شده به انسان ها پرداخت می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: اگر حیات وحش مناطق حفاظت شده به انسان یا محیط زندگی او صدمه ای وارد کند، خسارت آن ها از طریق پوشش بیمه پرداخت می شود.

- محمدرضا یافتیان در گفت وگو با خبرنگار مهر ، گفت: یکی از وظایف محیط زیست در حوزه حیات وحش، جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار است که می تواند از طریق دام های اهلی به حیات وحش منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه دام ها با مجوز منابع طبیعی در چراگاه ها حضور دارند، عنوان کرد: این دام ها در صورت داشتن بیماری تهدیدی برای محیط زیست محسوب می شوند؛ چراکه دام های اهلی بیمار توسط انسان مورد تیمار قرار می گیرد اما اگر این بیماری را به حیات وحش انتقال دهد، می تواند خطرآفرین باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان یادآور شد: در سال 94 در اثر یک سهل انگاری تعداد قابل توجهی از حیات وحش به بیماری طاعون نشخوارکنندگان مبتلا شدند و باعث شد 120 رأس از گونه های جانوری از بین بروند.

وی با اشاره به اینکه خردادماه امسال یک میش در نزدیکی آبشخور محل استفاده دام اهلی تلف شد، عنوان کرد: نیروهای محیط زیست به محض دریافت گزارش لاشه را به دامپزشکی منتقل کردند و این لاشه برای آنالیز به تهران انتقال یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت حیات وحش مناطق حفاظت شده به انسان ها پرداخت می شود

خسارت حیات وحش مناطق حفاظت شده به انسان ها پرداخت می شود