مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 07:202023-08-20اقتصادي

گردش مالی بیش از 3هزار میلیاردی صنعت پرورش ماهیان سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرورش ماهیان سردآبی یکی از مهم ترین محورهای توسعه استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سید احسان عسکری در بازدید از مرکز تحقیقات ژنتیکی ماهیان سردآبی استان با اشاره به عملیاتی کردن استراتژی توسعه ملی که به استان ها ابلاغ شده، گفت: یکی از این استراتژی ها فعال کردن زنجیره ارزش و تکمیل حلقه های ناقص زنجیره تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان به لحاظ برخورداری آب و ظرفیت اقلیمی و طبیعی که دارد توانسته 22 هزار تن ظرفیت تولید ماهیان قزل آلا را عملیاتی کند البته این برنامه وجود دارد که به سقف 30 هزار تن پرورش ماهیان سردآبی افزایش یابد.

وی ادامه داد: زنجیره تولید متشکل از چهارچوب های مختلفی است که حلقه های مختلف را بهم متصل می کند و مرکز تحقیقات ژنتیکی و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی استان از معدود مراکز در کشور است که در حال آماده سازی حلقه های اولیه، ثانویه و نهایی ماهیان سردآبی هستیم تا بتوانیم مدلی را برای کشور عملیاتی کنیم.

عسکری عنوان کرد: پرورش ماهیان سردآبی، تامین خوراک، تکثیر و تولید بچه ماهی موضوعانی است که باید در دستور کار قرار گیرد که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش مالی بیش از 3هزار میلیاردی صنعت پرورش ماهیان سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد

گردش مالی بیش از 3هزار میلیاردی صنعت پرورش ماهیان سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد