مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-02فرهنگي

«چهل منبر» در 20 نقطه تهران اجرا می شود/ از حُر تا کانال کمیل


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی پریزاد نویسنده و کارگردان سوگواره نمایشی «چهل منبر» درباره برگزاری این سوگواره توضیحاتی را ارائه داد.

- چهل منبر در 20 نقطه تهران اجرا می شود/ از حُر تا کانال کمیل سوگواره نمایشی چهل منبر به مدت 20 شب، در 20 نقطه شهر تهران و به صورت محیطی و خیابانی اجرا می شود.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی پریزاد نویسنده و کارگردان سوگواره نمایشی چهل منبر درباره برگزاری این سوگواره توضیحاتی را ارائه داد.

وی گفت: در واقع سوگواره نمایشی چهل منبر که در بر دارنده قسمت های متفاوتی است به روایت حوادثی در محرم سال 61 هجری قمری و بعد از آن سال 1361 هجری شمسی و در کانال کمیل می پردازد که در نوع خود کم نظیر است؛ تونلی در زمان است که مخاطب را از سال 1402 به سال 61 هجری قمری برده و با گوشه ای از اتفاقات و رویداد هایی که بین حر بن یزید ریاحی و پسرش بکیر در رویارویی با حسین بن علی (ع) و سد کردن آب بر ایشان شکل گرفته مواجه می کند.

پس از آن این سوگواره به رویداد عمر بن سعد ابی وقاص و پسرش حفص در بر پا کردن جنگ با امام حسین (ع) می پردازد و در قسمت سوم نیز مخاطب را با رشادت ها و اتفاقات روز پنجم کانال کمیل در جنگ تحمیلی آشنا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چهل منبر» در 20 نقطه تهران اجرا می شود/ از حُر تا کانال کمیل

«چهل منبر» در 20 نقطه تهران اجرا می شود/ از حُر تا کانال کمیل