مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 10:542023-07-12بين الملل

آیا «اردوغانیسم» سیاسی کاملا به روسیه پشت کرده و به آغوش آمریکا بازگشته است؟


تحلیلگر سرشناس روزنامه رای الیوم طی تحلیلی در صدد پاسخ به این سوال برآمده است که آیا «اردوغانیسم» سیاسی کاملا به روسیه پشت کرده و به آغوش آمریکا بازگشته است و عواقب آن چه خواهد بود.

- آیا اردوغانیسم سیاسی کاملا به روسیه پشت کرده و به آغوش آمریکا بازگشته است؟ تحلیلگر سرشناس روزنامه رای الیوم طی تحلیلی در صدد پاسخ به این سوال برآمده است که آیا اردوغانیسم سیاسی کاملا به روسیه پشت کرده و به آغوش آمریکا بازگشته است و عواقب آن چه خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این تحلیل آمده است: مرات یتکین، نویسنده مشهور ترکیه اولین کسی بود که اصطلاح اردوغانیسم سیاسی را روی پدیده ای نامید که رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری این کشور اصول آن را در طول 20 سال حکومتش تعیین کرد و ایدئولوژی اصلی آن پراگماتیسم فرصت طلبانه، پوپولیسم شعاری و همگرایی اسلام سیاسی با ناسیونالیسم ترکیه است .

وقتی رسانه ها اعلام کردند، اردوغان در ازای تحقق بیشتر مطالبات خود از جمله عدم حمایت از مخالفان کُرد، موافقت ایالات متحده و شخص جو بایدن، رییس جمهوری آن با لغو ممنوعیت دستیابی ترکیه به قرارداد 20 میلیارد دلاری جنگنده های اف16، بازسازی نیروی هوایی ترکیه و رفع محاصره اقتصادی و سرمایه گذاری این کشور با پیوستن سوئد به ناتو موافقت کرد، یاد این نظریه یتکین افتادم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «اردوغانیسم» سیاسی کاملا به روسیه پشت کرده و به آغوش آمریکا بازگشته است؟

آیا «اردوغانیسم» سیاسی کاملا به روسیه پشت کرده و به آغوش آمریکا بازگشته است؟