مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 13:062023-07-15اقتصادي

آغاز برداشت گندم از سطح 37 هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان اردبیل


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از آغاز عملیات برداشت گندم از سطح 37هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/اردبیل مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از آغاز عملیات برداشت گندم از سطح 37هزار هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سیاوش نیرومند 24 تیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه محصول گندم شهرستان اردبیل به دو صورت آبی و دیم مورد کشت قرار می گیرد افزود: در سال زراعی جاری 18 هزار و 500 هکتار گندم آبی و 18 هزار و 500 هکتار گندم دیم در سطح شهرستان به زیر کشت رفته و پیش بینی می شود با لحاظ خسارت سرمازدگی و خشکسالی حادث شده در مزارع حدود 60 هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل عمده ارقام گندم کشت شده در مزارع این شهرستان را شامل ارقام کاسگوژن، پیشگام، میهن، حیدری و اوکلید از ارقام آبی و آذر 2، باران، واران، رصد و صدرا از ارقام دیم عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه عملیات برداشت این محصول استراتژیک از چند روز گذشته آغاز شده است اظهار کرد: به منظور خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تعداد 7 مرکز خرید گندم به اسامی تعاونی نیار، تعاونی آقبلاغ رستم خان، تعاونی هیر، انبار اولدوز گندم، کارخانه های آرد سامیان، سعید و سبلان در این شهرستان دایر شده و آماده خریدگندم تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گندم از سطح 37 هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان اردبیل

آغاز برداشت گندم از سطح 37 هزار هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان اردبیل