مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 12:302023-06-25سياسي

انتخابات تناسبی باید پخته تر و ابعاد آن شفاف تر شود


قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه طرح انتخابات تناسبی باعث ایجاد رقابت خواهد شد، گفت: هر اقدامی که بتواند انتخابات را به سمت شاخص محوری سوق دهد به نفع کیفیت قوه مقننه خواهد بود.

- حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به طرح انتخابات تناسبی، اظهار داشت: هر طرحی که بتواند زمینه ایفای نقش بیشتر احزاب و تشکل های سیاسی را به عنوان حلقه های میانی بین مردم و قوه مقننه ایفا کند به نفع کیفیت هر چه بهتر انتخابات است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت احزاب در انتخابات مطلوب است، ادامه داد: باید از ظرفیت های احزابی که در جهت تثبیت و تقویت نظام جمهوری اسلامی عمل می کنند جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده شود.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: طرح انتخابات تناسبی باید پخته تر و ابعاد آن شفاف تر شود تا سپس بتوان از این طرح برای افزایش حلقه های میانی بین مردم و نظام و سوق دادن انتخابات از یک انتخابات عاطفی و احساسی به سمت انتخابات عقلانی تر و مبتنی بر نخبه پروری صحبت کرد.

ترقی افزود: انتخابات مجلس در شهرهای کوچک مبتنی بر علایق محلی و قومیتی است و بیشتر جنبه های احساسی دارد تا جنبه های مبتنی بر شاخص محوری اما اگر با این طرح به سمت شاخص محوری پیش رویم قطعاً می توانیم کارآیی و کارآمدی مجلس را افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات تناسبی باید پخته تر و ابعاد آن شفاف تر شود

انتخابات تناسبی باید پخته تر و ابعاد آن شفاف تر شود