مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-15اجتماعي

نمایش زندگی در تار و پود لباس کردی


از آغاز خلقت، پروردگار در پوششی از ظرافت و آگاهی، رخت زمین را در لطافت چمن، پوشش آسمان را در نمناکی ابر، درخشندگی ستاره را در همجواری ماه، تجمع برگ را در هیاهوی باد، - تسخیر اقیانوس به وسیله آب، استواری کوه در دل سنگ و نمایش انسان را در تار و پود لباس به نمایش گذاشت تا انسان به بودن سنت و تفهیم فرهنگ ایمان بیاورد و پوشش جغرافیایی و منطقه ای خود را پاس بدارد.

همان فرهنگ و سنتی که مایه ماندگاری عشق و دوام انسان در وجهه انسانیت و احترام به خالق هستی است.

آن زمان که جغرافیا، مرز پوشش و گویش را درنوردد و انسان با آگاهی دمای هوا را برای خود تفسیر کند، همان جغرافیایی که سبب به وجود آمدن تنوع رنگ و سبک زنذگی های متفاوت است.

لباس و پوشش مردم مناطق کردنشین علاوه بر جلوه های زیبایی لباس اصیل کُردی از پوشش و حجاب لازم نیز برخوردار است، در همین راستا و همزمان با هفته حجاب و عفاف، نمایشگاهی از انواع مدها و لباس های اصیل کُردی در مجتمع فجر سنندج با حضور طراحان مد و لباس سراسر استان روز 21 تا 23 تیرماه دایر شد.

در نمایشگاه امسال علاوه بر تبیین جایگاه و نقش حجاب و لباس اصیل کُردی در جامعه استان کردستان، کارگاه های آموزشی نحوه طراحی و دوخت انواع لباس کُردی زنانه و مردانه و ملزومات جانبی آن بر اساس موازین و شرع اسلامی با حضور مدرسان خبره برگزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش زندگی در تار و پود لباس کردی

نمایش زندگی در تار و پود لباس کردی