مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-19فرهنگي

کتاب «شگفتی های مردم جهان» ترجمه میرزا حبیب دستان بنی رونمایی شد


شهرکرد_رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن گفت: کتاب شگفتی های مردم جهان نوشته ژرژ برنارد دپینگ با ترجمه میرزا حبیب دستان بنی هم زمان با پنجمین نکوداشت روز بن رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن یوسفی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پنجمین نکوداشت شهر بن و سالروز گرامیداشت میرزا حبیب دستان بنی با رونمایی از کتابی نوشته ژرژ برنارد دپینگ مورخ آلمانی و ترجمه این ادیب روشنفکر و شاعر ایرانی قرن سیزدهم هجری برگزار شد.

وی افزود: این کتاب را دپینگ در اوایل قرن نوزدهم میلادی به زبان فرانسوی نوشته و بعدها میرزا حبیب آن را از ترجمه عربی به فارسی برگردانده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن با اشاره به اینکه بیان بخشی از آداب و رسوم و شیوه زندگانی مردم در 200 سال پیش، محوریت کتاب شگفتی های مردم جهان را در برمی گیرد، ادامه داد: به نظر برخی کارشناسان، ترجمه این کتاب به پارسی در زمان خود علاوه بر آنکه توانست دریچه ای از فرهنگ های دیگر به روی ایرانیان بگشاید، همچنین توانست نثر پارسی را یک گام بزرگ در راه سادگی و مفهوم بودن به پیش ببرد.

یوسفی عنوان کرد: نصرالله پورجوادی هم در پیشگفتار فارسی این کتاب، طهطاوی مترجم مصری آن را که توانسته است با حدود نیم قرن فاصله از میرزا حبیب با ترجمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «شگفتی های مردم جهان» ترجمه میرزا حبیب دستان بنی رونمایی شد

کتاب «شگفتی های مردم جهان» ترجمه میرزا حبیب دستان بنی رونمایی شد