مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 01:102023-07-15فرهنگي

یادی از یک نویستده پرفروش


اسماعیل فصیح یکی از نویسندگان پرمخاطب دهه 1360 و 1370 بود به طوری که می گویند با رمان ها و ترجمه های خود بسیاری از جوانان را به وادی ادبیات جذب کرد.

  - اسماعیل فصیح یکی از نویسندگان پرمخاطب دهه 1360 و 1370 بود به طوری که می گویند با رمان ها و ترجمه های خود بسیاری از جوانان را به وادی ادبیات جذب کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اسماعیل فصیح ـ رمان نویس و مترجم ـ دوم اسفندماه سال 1313 در محله درخونگاه تهران (شهید اکبرنژاد فعلی، نزدیک بازار تهران) متولد شد و 14 سال پیش در 25 تیرماه 1388 از دنیا رفت.

به گفته خودش، بچه چهاردهمی یا شانزدهمی یک کاسب چهارراه گلوبندک بوده و دوران تحصیلات ابتدایی را که حدودا تا پایان جنگ جهانی دوم در ایران طول می کشد، در دبستان عنصری گذراند و سپس در دبیرستان رهنما به تحصیل پرداخت.

آن زمان با دوران دکتر محمد مصدق مصادف بود که در ازای دریافت مبلغ 50 یا 100 تومان، برگه معافی می دادند و او هم بدین ترتیب، معافی اش را گرفت و با بقیه پولی که از پدرش به او رسیده بود، برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت.

سال 1961 در شهر مزولا به دانشگاه مانتانا می رود و مدرک ادبیات انگلیسی می گیرد و همان جاست که ارنست همینگوی - نویسنده معروف آمریکایی - را می بیند و با او گپی دوستانه و کوتاه می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادی از یک نویستده پرفروش

یادی از یک نویستده پرفروش