مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 15:252023-07-05پزشكي

نوشیدن آب چشمه سبب ورود زالو به دستگاه گوارش یک کودک مشهدی شد


رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: بلعیدن زالو بر اثر نوشیدن آب آلوده چشمه منجر به خونریزی شدید دستگاه گوارشی در یک کودک 10 ساله مشهدی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی جعفری از درمان یک کودک ده ساله که با علائم خونریزی دستگاه گوارش فوقانی و استفراغ خونی به این مرکز درمانی مراجعه کرده بود، خبر داد.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد تصریح کرد: با انجام اندوسکوپی از دستگاه گوارش این کودک، وجود یک زالو در قسمت فوقانی مری مشاهده و نسبت به خارج کردن آن اقدام شد.

وی با بیان اینکه نوشیدن آب چشمه های آلوده، خوردن آب های غیر تصفیه و غیر فیلتر و غیر شرب از علل ورود زالو به بدن است اظهار کرد: با ورود زالو در بدن و چسبیدن به دیواره و مخاط دستگاه گوارش و مکیدن خون، رفته رفته رشد کرده و باعث خونریزی دستگاه گوارش فوقانی در کودکان و بزرگسالان می شود.

جعفری با تاکید بر استفاده از آب آشامیدنی سالم و مراقبت از فرزندان در زمان حضور در تفرجگاه ها افزود: حتی گاهی اوقات به علت شستشوی دهان با آب چشمه های آلوده و آب های غیر شرب، این انگل وارد دستگاه تنفس فوقانی می شود، رشد می کند و در نتیجه باعث انسداد راه های تنفسی فوقانی و علائم شدید تنفسی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشیدن آب چشمه سبب ورود زالو به دستگاه گوارش یک کودک مشهدی شد

نوشیدن آب چشمه سبب ورود زالو به دستگاه گوارش یک کودک مشهدی شد