مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 09:562023-06-26سياسي

لزوم فراهم سازی بستر مشارکت مردمی در عرصه محیط زیست


رییس کمیته اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست گفت: هیچ برنامه و اقدامی به ویژه در حوزه محیط زیست بدون مشارکت و همراهی مردم توفیق چندانی به دست نخواهد آورد و باید بسترهای مشارکت مردمی در عرصه محیط زیست به خوبی فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا علیرضا مزینانی با بیان اینکه با توجه به بروز بحران ها و مشکلات محیط زیستی برای جوامع بشری در سال های اخیر نیاز به توجه بیشتر به توسعه علم، فناوری، در کنار مشارکت مردم و جوامع بومی در حوزه محیط زیست ضروری است، افزود: این مهم تنها با فرهنگسازی، افزایش آگاهی و آموزش در کنار ایجاد انگیزه و ایجاد بستر مشارکتی و مسئولیت پذیری برای حفاظت از محیط زیست میسر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع حفاظت از محیط زیست در پیشینه مذهبی و جتماعی جامعه ما وجود دارد و این امر یک ظرفیت و پشتوانه مناسب محسوب می شود، اظهارکرد: اگر نتوانیم زمینه فعالیت مردم در موضوعات اجتماعی به ویژه در حوزه محیط زیست را با اعتمادسازی و برون سپاری بخشی از فعالیت ها ایجاد کنیم، انتظار مشارکت و کار جمعی در بهبود شرایط محیط زیست بیهوده خواهد بود.

مزینانی با بیان اینکه جایزه ملی محیط زیست نیز با هدف افزایش مشارکت همگانی و ایجاد انگیزه در حفاظت از محیط زیست برگزار می شود، گفت: با استناد به ماده 46 آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم فراهم سازی بستر مشارکت مردمی در عرصه محیط زیست

لزوم فراهم سازی بستر مشارکت مردمی در عرصه محیط زیست