مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-17اقتصادي

احیای حیات 2 استان با ارتقای کیفیت آب در سد چمشیر


کارشناسان اعتقاد دارند همزمان با آبگیری سد چمشیر به عنوان تنها سازه مدیریت منابع آب رودخانه زهره، با ارتقای کیفیت آب، حیات استان کهگیلویه و بویر احمد و شرق خوزستان احیای مجدد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سد چمشیر صبح امروز با حضور رییس جمهور به صورت رسمی آبگیری و واحد اول نیروگاهی آن نیز به شبکه برق کشور متصل شد.

سد چمشیر تنها سازه مدیریت منابع آب روی رودخانه زهره است.

رودخانه ای که یک ویژگی منحصر به فرد دارد؛ بر اساس مستندات کارشناسی ثبت شده از روند فعالیت رودخانه زهره، بیشتر از 75 درصد از آورد آبی سالانه این رودخانه در 3 ماه زمستان از رودخانه عبور کرده و طی 9 ماه دیگر سال نیز کمتر از 25 درصد از آورد آبی از رودخانه عبور می کند.

برای مثال، مطابق با آمار ایستگاه اطلاعاتی پل زهره، دبی این رودخانه در 15 دی سال گذشته به 300 متر مکعب در ثانیه رسیده بود در حالیکه هم اکنون دبی رودخانه زهره بین 6 تا 7 متر مکعب در ثانیه است و در کمترین میزان به 5 متر مکعب در ثانیه نیز می رسد.

به عبارت دیگر میان صدر و کف آبدهی رودخانه زهره فاصله 60 برابری وجود دارد.

نگاهی به این ویژگی رودخانه زهره یعنی شما با رودخانه ای مواجه هستید که سالانه 2 میلیارد مترمکعب آورد آبی دارد که رقم بالایی است، حال 75 درصد این آورد آبی با کیفیت مناسب است که به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای حیات 2 استان با ارتقای کیفیت آب در سد چمشیر

احیای حیات 2 استان با ارتقای کیفیت آب در سد چمشیر