مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 11:202023-07-17اقتصادي

طی سال جاری؛ 10 اقامتگاه بوم گردی در فارس به بهره برداری رسید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از بهره برداری 10 اقامتگاه بوم گردی در فارس طی سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سید مؤید محسن نژاد با اشاره به بهره برداری از 10 اقامتگاه بوم گردی طی سال جاری در استان فارس روند پیشرفت ساخت اقامت گاه های بوم گردی در استان فارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با بهر ه برداری از این اقامتگاه های جدید، تعداد اقامتگاه های بوم گردی فارس به 195 واحد افزایش می یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس یکی از راه های توسعه صنعت گردشگری در مقیاس متوسط و کوچک را، توسعه بوم گردی به ویژه در شهرستان ها و مناطق کمتر شناخته شده و کمتر توسعه یافته دانست و گفت: با این رویکرد توزیع مناسب سفر بیش از پیش در راستای گردشگری پایدار عملیاتی می گردد.

او ادامه داد: استان فارس با جاذبه های طبیعی و اقلیم خوش آب وهوا به عنوان استانی چهارفصل ظرفیت های زیادی برای جذب گردشگر و طبیعت گرد دارد و ایجاد زیرساخت های گردشگری موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

محسن نژاد خاطرنشان کرد: توجه به گردشگری روستایی و تلاش برای گسترش بوم گردی ها می تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و کاهش تولید بکاهد و به ایجاد فرصت های شغلی جدید و بهره گیری از معماری بومی، ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طی سال جاری؛ 10 اقامتگاه بوم گردی در فارس به بهره برداری رسید

طی سال جاری؛ 10 اقامتگاه بوم گردی در فارس به بهره برداری رسید