مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:462023-07-15اقتصادي

دامداران خراسان جنوبی در دام گرانی و کمبود علوفه


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ 8 هزار و 865 روز است که خشکسالی آنچنان بر خراسان جنوبی چنگ انداخته  است که هیچ کس را یارای رویارویی با آن نیست مگر اینکه ورق تقویم تغییر اقلیم از  بیش از دو دهه خشکسالی استان برگردد و دوباره شاهد ترسالی باشیم اما این تغییر هم به رؤیایی برای کشاورزان، دامداران، عشایر، روستاییان و.

مبدل شده است.

سال هاست که از اسارتشان در چنگ فاجعه خشکسالی می گذرد و هر روز هم با استمرار این بحران عرصه بر روستاییان، دامداران، عشایر و کشاورزان تنگ و تنگ تر می شود، در همه این سال ها با چنگ و دندان در مقابل این فاجعه ایستاده و مقاومت کرده اند آن هم به هر طریق و راه ممکن اما این بلای طبیعی آن قدر طولانی شده که نفس ها را به شماره انداخته است.

چربیدن غول خشکسالی بر قشر دامدار چربیدن زور غول خشکسالی بر قشر دامدار خراسان جنوبی بیش از دیگر اقشار است به طوری که جمعیت دامی استان به شدت کاهش یافته و از گله های چند هزاری و چند میلیونی اکنون گله ای چندتایی هم در برخی از نقاط باقی نیست.

آتشی که از حضور دو دهه ای قهر طبیعت به دامن خراسان جنوبی افتاده نه مرتعی باقی گذاشته و نه علوفه ای برای چرای دام ها و گرانی و کمبود آذوقه های دامی هم سبب شده تا دامدار راه چاره را در فروش سرمایه خویش ببیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران خراسان جنوبی در دام گرانی و کمبود علوفه

دامداران خراسان جنوبی در دام گرانی و کمبود علوفه