مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 13:002023-07-01فرهنگي

«ای کاش فریماه فرجامی اعتراض می کرد»


فریماه فرجامی در تمام سال های حضورش در سینما با صفاتی ویژه یاد می شد از جمله نخستین ستاره سینمای ایران پس از انقلاب؛ ولی یکی از متفاوت ترین تعریف ها را زنده یاد امین تارخ از او داشت.

- او فریماه فرجامی را با سوفیا لورن و اینگرید برگمن مقایسه می کرد، در عین حال تاکید داشت سینما قدر فریماه فرجامی را دریافت نکرد و ای کاش این بازیگر زبان به اعتراض باز می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فریماه فرجامی سال ها بود که هیچ حضوری در سینما نداشت و علاوه بر اینکه در فیلمی بازی نمی کرد، در بسیاری از محافل هنری و سینمایی هم شرکت نمی کرد.

یکی از آخرین برنامه هایی که برای این بازیگر تدارک دیده شده بود، بزرگداشتی در خانه سینما در سال 1398 بود و چهار سال پیش از آن هم مراسم تقدیری در تئاتر شهر برگزار شده بود.

امین تارخ: فریماه فرجامی می توانست ملکه سینمای ایران باشد در آن شب که برنامه به همت گروه اجرایی نمایش فصل شکار بادباک ها به کارگردانی جلال تهرانی برپا شد، امین تارخ در تقدیر از مقام هنری فریما فرجامی روزهایی را یادآور شد که فریماه فرجامی را کامل نمی شناخت.

او گفته بود: زمانی که در دانشگاه فارابی به عنوان کتابدار مشغول به کارآموزی و تحصیل بودم از دوستان خود شنیدم که بانویی خوش سیما و خوش آتیه وارد دانشگاه شده که به شدت می تواند در سینما حرف هایی برای گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ای کاش فریماه فرجامی اعتراض می کرد»

«ای کاش فریماه فرجامی اعتراض می کرد»