مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-09پزشكي

افزایش گرمازدگی با مصرف نوشابه های انرژی زا


نوشیدن نوشابه های انرژی زا باعث می شوند بدن راحت تر آب از دست بدهد و احتمال گرمازدگی را در کشاورزان و کارگران افزایش دهد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها، سید جابر امیدبخش*: استرس حرارتی باعث بیماری های ناشی از گرما، ازکارافتادگی کارگر، اشتباه عملکردی در ایمنی و همچنین بروز حوادث می شود و نوشیدن نوشابه های انرژی زا باعث می شود بدن راحت تر آب از دست بدهد و احتمال گرمازدگی را در کشاورزان و کارگران افزایش دهد.

مزارع کشاورزی یکی از مهم ترین محیط های کاری دارای استرس حرارتی بالا در فصل های گرم سال است و استرس حرارتی باعث بیماری های ناشی از گرما، ازکارافتادگی کارگر، اشتباه عملکردی در ایمنی و همچنین حوادث می شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب باعث ایجاد بیماری های گرمایی می شود و در صورتی که فرد سخت کار کند و عرق بریزد و به اندازه کافی آب مصرف نکند، مشکلات جدی برای اندام ها و سیستم های داخلی بدن وی ایجاد می شود.

یکی دیگر از عوارض خطرناک ناشی از گرما گرمازدگی است.

گرمازدگی دارای علائمی مانند تعریق زیاد، دهان خشک، تشنگی شدید، سردرد یا احساس سرگیجه و سبکی است که با سؤالاتی مانند اسم شما چیست؟ امروز چه روزی است؟ ما کجا هستیم؟ می توان از میزان هوشیاری فرد اطلاع پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش گرمازدگی با مصرف نوشابه های انرژی زا

افزایش گرمازدگی با مصرف نوشابه های انرژی زا